Com sabeu, el nostre centre participam al programa Erasmus+, el que siginifica que els nostres alumnes poden elegir entre fer les seves pràctiques formatives obligatòries a empreses locals o a altres empreses de la Unió Europea.

Com us podeu imaginar és una gran experiència personal i professional, ara bé no tots els alumnes hi estan interessats, anar a viure una temporada a un país estranger sempre és un esforç molt gros, econòmic i personal. Econòmic, perquè la beca Erasmus no cobreix totes les despeses, sobretot pels alumnes del cicle superior, que tot i fer un període més gran pràctiques l'import de la beca és més petit. L'esforç personal us el podeu imaginar, cal tenir una actitud molt activa per estar disposat a fer feina lluny de casa, adaptar-se a un nou entorn i en una llengua que no és la pròpia.

Aquest any tres alumnes del cicle de grau mitjà d'administratiu faran les seves pràctiques al Regne Unit, a Manchester, i un altra alumne del cicle de Sistemes de Fred i Refrigeració anirà a Polònia. La diferència respecte als anys anteriors ha estat el Brèxit, tot i que el programa Erasmus està vigent fins al 2020,i molt probablement es signi un nou acord amb Gran Bretanya per a després del 2020, els sentiments ja no són els mateixos, aquest any ens ha costat molt més trobar empreses britàniques que volguessin tenir alumnes espanyols.

A part del les pràctiques pels alumnes, els professors també podem participar al programa Eramsus+, tant impartint cursos com rebent formació a altres institucions Europees.

A principis d'abril en Tomeu Gomila va anar a Escòcia a fer un curs per a professors de formació professional que imparteixen les seves classes en anglès. Aquests tipus de cursos a més a més de contribuir a millorar el nivell d'anglès permet conèixer noves tècniques d'ensenyament, compartir experiències educatives amb altres col·legues de la Unió Europea i conèixer els sistemes educatius dels altres països de la unió.

Podeu trobar més informació a la Web i al Facebook de Confluence Scotland:

Durant les vacances de Pàsqua na Maria Coloma Barceló ha estat per Alemanya, concretament a Hamburg, fent una altra modalitat d'Erasmus que consisteix en impartir classes a alumnes de la UE. Això ha permès als alumes del centre Berufliche Schule Am Lämmermarkt, un centre associat a l'Instituto Cervantes, conèixer el nostre sistema educatiu, el nostre centre i les possibilitats que tenen de fer pràctiques a les empreses de Mallorca.

A l'IES LLUCMAJOR participam de manera activa al programa Erasmus+, perquè ajuda a internacionalitzar la nostra institució aportant-hi un gran valor afegit.Hamburg 1Hamburg 2Hamburg 3Confluence Scotland courseConfluence Scotland course 2IMG-20170324-WA0015IMG-20170324-WA0016