Un grup d’alumnes de l’IES Llucmajor, format per Miquel del Sol Ripoll, Daniel Milkov Georgiev i Ignasi Pizà Llop, ha quedat classificat per acudir a la fase final del concurs Young Business Talents, final que es realitzarà a Madrid el proper 27 d’abril.

Enguany a la matèria específica de segon de batxillerat FAG (Fonaments d’Administració i Gestió) han participat, amb tres grups d’alumnes, a la setena edició del concurs Young Bussines Talents. Al concurs s’utilitza un simulador empresarial de tercera generació (la versió júnior d'un simulador empresarial de Praxis MMT, utilitzat a les millors universitats, escoles de negoci i empreses) que permet recrear amb precisió què passa al món de les empreses. El simulador, que imita la realitat de la gestió empresarial, ha demostrat ser una bona eina per introduir la gamificació pràctica en els centres docents. Els alumnes fan el mateix que fan els responsables de les empreses: analitzar, planificar, decidir, executar, veure els resultats, aprendre dels errors i tornar a començar corregint i millorant.

Tres mesos de competició online, 2.936 empreses, 10.468 alumnes de 438 centres educatius d’arreu de l’Estat, en diferents fases adoptant decisions empresarials: decisions sobre producció (què fabricar, ampliar la capacitat productiva o no, intensificar o diversificar ...), decisions comercials, màrqueting i logística (destinataris del producte, canals de distribució, preus, marges, campanyes publicitàries, impactes publicitaris ...), política de personal (nombre d'empleats, sous, comissions ...), decisions financeres ... Tot sota el principi d'inferència, el que implica que el resultat no depèn exclusivament de les seves decisions sinó també de les que adopta la competència, tal com passa a l'entorn empresarial i a l'economia real.

S'ha de destacar la forma en què aquesta competició afavoreix el treball en equip, en xarxa, sumant coneixements i competències per aconseguir uns objectius comuns; formant els participants en valors com ara l'esforç o la cooperació; i fomentant la vocació emprenedora i empresarial. De fet, el passat mes de febrer aquest programa educatiu de simulació empresarial, organitzat per NIVEA i ESIC, va obrtenir el segell “Talento Joven INJUVE” que atorga el Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e igualdad a través de l'Institut de la Joventut, INJUVE, pel seu compromís amb el desenvolupament i impuls del talent entre els joves.

Als alumnes classificats de l'IES Llucmajor ara els toca preparar-se per acudir a la final on es trobaran cara a cara amb un equip de l'IES Sineu, l'altra equip mallorquí que s'ha classificat per a la final, i amb 98 equips més.

No és la primera vegada que l’IES Llucmajor assisteix a la final d’aquest concurs. Per aquest motiu tenim la certesa que és una experiència d’aprenentatge positiva, motivadora i enriquidora que val la pena aprofitar i que, d’altra banda, posarà en valor l’esforç dels alumnes i portarà el nom de l’institut a una final estatal.

Els alumnes volen donar les gràcies a l'AMIPA de l'IES Llucmajor per la confiança que fan en ells donant el seu suport econòmic a l'aventura d'anar a la final presencial a Madrid, suport sense el qual això hagués estat molt difícil, per no dir impossible.